Werkwijze

Onze werkwijze is kort samen te vatten met de afkorting S.A.A.B. Niet te verwarren met het automerk uit Zweden.

Onze S.A.A.B. staat voor Signaleren, Analyseren, Adviseren en Bemiddelen. De stappen in ons werkproces van begin tot het einde.

Kennismaken

Uiteraard gaan we eerst kennismaken in “real life”.

Tijdens dit gesprek is het voor jou van belang er achter te komen wat wij voor jou kunnen betekenen en natuurlijk om te kijken of we “matchen”. Dit gesprek is vrijblijvend en wij nemen de kosten hiervan dan ook voor onze rekening.

Als je besluit ons in te schakelen dan stropen we de mouwen op en gaan we aan het werk!

Signaleren

Deze fase begint vaak al tijdens het kennismakingsgesprek. We inventariseren je persoonlijke situatie en alle voorzieningen die de overheid, jouw werkgever en jijzelf hebben getroffen.

Vaak signaleren we hier al wat onderwerpen die vragen oproepen en waarvan wij graag willen weten hoe jij daar tegen aankijkt. Mocht je daar nog geen ervaring mee hebben of nog nooit over bepaalde situaties na gedacht hebben, dan geen nood!

Vaak zien we dat onze klanten gedurende het proces hun kijk op zaken bijstellen door het toenemende inzicht en de verkregen kennis.

Uiteindelijk willen wij maar één ding: dat jij krijgt wat jij wilt en wat bij jou past!

Analyseren

Na de inventarisatie van jouw persoonlijke situatie gaan wij ons huiswerk doen en verwerken we, de van jou, gekregen informatie in een Xpertise Inzicht Rapport.

Dit rapport is de basis voor de verdere stappen in het proces. Deze uitgangspositie wordt natuurlijk met jou besproken en is een goede tool om te kijken waar je recht op hebt én wat je wat je geregeld. Daarnaast geeft een goed beeld van wat de invloed kan zijn van bijvoorbeeld de aankoop van een woning.

Ben je niet tevreden met de uitkomsten en blijkt het dat beter kan of je wilt jouw woonwensen wel doorzetten, dan zetten we de volgende stap in het proces.

Adviseren

Bij het adviseren gaan we voor jou op zoek naar de passende oplossingen in de vorm van de beste producten op basis van prijs, kwaliteit en voorwaarden.

Bemiddelen

Na het adviseren begint eigenlijk het saaie gedeelte. Hierin zijn we vooral bezig met het papierwerk en het contact met de gekozen maatschappijen om het aanvraagproces zo snel mogelijk te laten verlopen.

Uiteraard proberen we het papierwerk tot een minimum te beperken door samen te werken met goed geautomatiseerde partners en door ook zelf gebruik te maken van de nieuwste technologie en systemen.

Deze fase in het proces is echter optioneel. Jij kunt ervoor kiezen zelf de geadviseerde productoplossingen af te sluiten zonder onze tussenkomst.

Nazorg

Na het advies en bemiddelingsproces gaan we afspraken maken over het onderhoud en de nazorg van jouw plan en producten. Dit is mogelijk op basis van LifeCare of urendeclaratie.

Meer weten?

Heb je een vraag of wil je meer weten over onze werkwijze, neem dan gerust contact met ons op. Praten kost immers nix!